top of page

DAN WOOTTON CONFIRMS EXIT FROM GB NEWS, LAUNCHES ONLINE SHOW

Dan Wootton has confirmed that he has left GB News to launch an "independent platform" titled Dan Wootton Outspoken which will feature a "brand new daily news and opinion show from later this year that will not be regulated by the Ofcommunist censors."


Earlier this week, an Ofcom investigation concluded that an episode of Dan Wootton Tonight on GB News broke broadcasting rules designed to protect viewers from offensive content.



Comments made during the programme by Laurence Fox targeting female political journalist, Ava Evans, prompted 8,867 complaints to Ofcom. Viewers expressed concerns that his remarks were sexist, misogynistic and offensive.


In line with the legal right to freedom of expression, broadcasters are free to include potentially offensive material in their programmes under our rules. But, in doing so, such content must be justified and put into sufficient context to ensure audiences are protected.



Ofcom say "We found that Mr Fox’s comments constituted a highly personal attack on Ms Evans and were potentially highly offensive to viewers.


"They reduced her contribution to a broadcast discussion on mental health - in her professional capacity as a political journalist - to a judgment on whether she, or women like her who publicly expressed their political opinions, were sexually desirable to men.


"As such, we considered that Mr Fox’s comments were degrading and demeaning both to Ms Evans and women generally and were clearly and unambiguously misogynistic.



"In our view, Mr Wootton’s reaction and limited challenge in response did not mitigate the potential for offence. Rather, they exacerbated it by contributing to the narrative in which a woman’s value was judged by her physical appearance.


"Our investigation revealed that Mr Wootton’s and GB News’ account of why an apology was not read out differed. However, we did not consider it necessary to explore these differing accounts.


"In any event, no apology was made after the interview with Mr Fox in the remainder of the two-hour programme - nor were any other editorial techniques used to address the potential for offence. We considered this indicated that GB News’ editorial control of this live programme had been inadequate."



GB News is available on Sky channel 501.

コメント


bottom of page